سلامتی و خود مراقبتی هوشمند در بیماری کرونا توسط اسپین_آف دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

شرکت راهکار هوشمند سینا (سیناکر)، یکی از اسپیناف‌های موفق دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران تحت نظارت و سرپرستی آقای دکتر محمدرضا کلاهدوز اصفهانی استادیار و عضو هیئت علمی این دانشکده، که در حوزه سلامت و خودمراقبتی هوشمند فعالیت می‌کند، با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، سامانه پایش هوشمند و پیگیری غیرحضوری بیماران کرونایی را با عنوان «سیناکر-کووید» طراحی و راه اندازی کرده است.

طبق آمار مبتنی بر ابتلای حدود ۴۰ درصدی بیماران به کرونا در مراکز درمانی و همچنین ظرفیت محدود و هزینه‌های بالای درمان حضوری، پایش غیرحضوری بیماران و عدم نیاز به مراجعه مستقیم امری حیاتی به نظر می رسد.

سیناکر-کووید اپلیکیشنی برای بیماران مبتلا به درجه خفیف بیماری یا بیماران موجود در دوران نقاهت است که به بیماران کرونایی کمک می کند به صورت روزانه شاخص‌های سلامتی خود مانند دمای بدن، فشار خون و قند خون را در نرم‌افزار ثبت کنند؛ پس از تحلیل این داده‌ها توسط هسته هوشمند نرم‌افزار و ارسال آن به پنل پزشکان، وضعیت بیمار توسط مراکز درمانی پایش شده و متناسب با سیر بیماری دستورهای درمانی به آن ها ارائه می‌‌شود.

جهت سنجش پارامترهای ذکر شده، بیماران می توانند از امکانات سخت افزاری سیناکر که شامل دستگاه های بومی تست قندخون، فشارخون و دماسنج مجهز به رابط بلوتوثی اتصال به تلفن همراه است، استفاده نمایند.

این سامانه با کاهش نیاز به مراجعه غیر ضروری بیماران به مراکز درمانی می‌تواند ضمن قطع زنجیره ابتلا و کاهش هزینه‌های ارائه خدمات درمانی، با کاهش ازدحام بیماران در این مراکز به حفظ سلامت کادر درمان و نیز در تجمیع داده‌های پزشکی و ردیابی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به سازمان بهداشت، کمک کند.



مجله پزشکی سلام
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید و بررسی توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است